خواص کدو سبز

خواص کدو سبز,khavas kadoo szabz,عوارض کدو سبز,مضرات کدو سبز,o,hw ;n, sfc

کدو سبز

همه چیز در مورد کدو سبز

کدو سبز یک از انواع کدوهای تابستانی است. جالب است بدانید که کدو سبز می تواند تا یک متر رشد کند ولی وقتی خیلی کمتر از این اندازه است برداشت می شود. رنگ کدو سبز بیشتر سبز روشن است ولی در گونه هایی رنگ سبز تیره هم وجود دارد.

کدو سبز به همراه کدو تنبل متعلق به گونه کدو تخم پوست کاغذی است که نام علمی آن به انگلیسی Cucurbita pepo می باشد. از غذاهای محبوب با کدو سبز می توان به خورش کدو سبز و کوکو کدو سبز اشاره کرد.

خواص کدو سبز

کاهش وزن

یکی از خواص کدو سبز این است که می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک شایانی کند. کدو سبز به دلیل اینکه حاوی بیش از ۹۵ درصد آب است می تواند در رژیم های غذایی و رژیم های لاغری جایگاه مهمی داشته باشد.

کالری موجود در کدو سبز خیلی کم است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ۱۰۰ گرم کدو سبز فقط حاوی ۲۵ کالری است. ضمن اینکه تحقیقات نشان داده است که مصرف کدو سبز سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

پیشگیری از سرطان

یکی از فواید کدو سبز این است که می تواند سموم سرطان زا را از بدن خارج کند. کدو سبز به خاطر وجود مقادیر غنی از مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان ها می تواند از پیری زودرس و ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

فیبر بالای موجود در کدو سبز باعث دفع شدن سموم سرطان زا از سلول های کولون می شود. ضمن اینکه بتاکاروتن ، ویتامین C و فولات موجود در کدو سبز از سلول های کولون در برابر مواد شیمیایی سرطان زا که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کنند.

کاهش سکته قلبی و مغزی

یکی از خواص کدو سبز محافظت از بدن در مقابل سکته مغزی و قلبی است. مصرف منظم کدو سبز می تواند سطوح بالای هموسیستئین را کاهش دهد. سطوح بالای هموسیستئین می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود.

زیان های کدو سبز

درد و سنگینی معده

مصرف کدو سبز به کسانی که طبع سرد دارند و یا اینکه در مناطق سردسیر زندگی می کنند بدون در نظر گرفتن برخی نکات توصیه نمی شود. کسانی که طبع سرد دارند باید حتما کدو سبز را به همراه مواد گرم مانند سیر ، فلفل و … مصرف کنند.

اگر کدو سبز را با مواد گرم مصرف کنید هیچ مشکلی در بدن شما ایجاد نمی کند اما اگر این نکات را رعایت نکنید مصرف کدو سبز به خاطر طبع سردش می تواند باعث مشکلاتی مثل سنگین شدن و درد معده و یا حتی نفخ شود.

بی حسی معده و روده

با اینکه کدو سبز فواید فراوانی دارد اما مصرفش برای همه افراد مناسب نیست. مثلا اگر کسانی که دارای مشکلاتی مثل نفخ روده و یا درد در ناحیه معده هستند کدو سبز مصرف کنند ، باعث می شود که دچار بی حسی معده و روده شوند.