همه چیز در مورد تخم شربتی

جمعه 5 آبان 1396
22:12
ادمین

همه چیز در مورد تخم شربتی

تخم شربتی از دانه های گیاهی از خانواده نعناعیان به دست می آید و از مقوی ترین دانه های گیاهی می باشد. زمانی که تخم شربتی را در آب بریزید لعاب می اندازد و به صورت دانه های ژله ای شکل می شود که برای رفع عطش بسیار مناسب است.

گیاه تخم شربتی شبیه به ریحان است ولی تفاوتی هم با دارند. مثلا برگ ها و تخم های گیاه تخم شربتی از گیاه ریحان کوچکتر هستند. این گیاه بومی امریکای مرکزی است و در گذشته حتی به عنوان غذای کامل مصرف می شده است.

از نام های دیگر تخم شربتی در نقاط مختلف کشورمان می توان به نام های تره خراسانی ، اوقیمن ، حوک ، بادروج ، بورنگ ، صریرا و بادروج ابیض اشاره کرد. خواص تخم شربتی بسیار زیاد هستند ، در ادامه خواص این دانه های ارزشمند را برای شما می شماریم.


[ بازدید : 175 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]