طرز تهیه کباب بناب

دوشنبه 29 مرداد 1397
12:05
ادمین

طرز تهیه کباب بناب

کباب ساطوری , کباب بناب , طرز تهیه کباب بناب , دستور پخت کباب بناب آذربایجان

مواد لازم کباب بناب
راسته گوساله۴۰۰ گرم
فیله گوسفند۴۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
کره۵۰ گرم
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را با دقت می شوییم و آبکشی می کنیم. در مرحله بعد گوشت را یک بار چرخ می کنیم. پیاز ها را به صورت نگینی خرد می کنیم . خرد کردن پیاز کباب بناب بسیار مهم است. اولا پیاز ها باید به صورتی خرد شوند که درشت نباشند.

دوما باید آنقدر ریز نباشند که آب پیازها خارج شود و باعث شل شدن مایه کباب شود. پس از اینکه پیاز را خرد کردیم آن را به همراه گوشت چرخ شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند. برای اینکه گوشت طعم دار شود باید حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال بماند. اگر بتوانید مواد را از شب قبل داخل یخچال قرار دهید ، در پایان کار کباب خوشمزه تری خواهید داشت.

پس از اینکه مایه کباب را از یخچال خارج کردیم مجددا آنرا کمی ورز می دهیم سپس سیخ می گیریم. برای سیخ گرفتن کباب بناب می توانیم مانند کباب کوبیده مایه کباب را در دست بگیریم و به سیخ بچسبانیم. یا اگر اینکار برای شما مشکل است.

می توانید مایع کباب را روی تخته گوشت حالت بدهید سپس سیخ را از وسط آن رد کنید. پس از سیخ کردن کباب ها ، آنها را روی ذغال کباب می کنیم. در حین کباب کردن کباب ها کره را روی حرارت ذوب می کنیم و در صورت تمایل کمی زعفران دم کرده هم به آن اضافه می کنیم.

سپس از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می زنیم تا علاوه بر اینکه لذیذ تر و زیباتر شوند ، خشک هم نشوند. توصیه می کنیم در کنار کباب بناب چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید تا لذت خوردن کباب بناب دو چندان شود.



[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]