طرز تهیه آش گندم

آش گندم , طرز تهیه آش گندم , دستور پخت آش گندم , Ha knl

آش گندم یکی از انواع آش های ایرانی است. این آش خوشمزه هم مانند آش های معروف ایرانی شامل سبزیجات و حبوبات است. در این آموزش کامل ترین دستور پخت آش گندم ساده را آماده کرده ایم ، در برخی مناطق کشور آش گندم را با گوشت طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش گندم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش گندم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش گندم
نخود۲۰۰ گرم
لوبیا چیتی۲۰۰ گرم
گندم پوست کنده۳۰۰ گرم
سبزی آشی۷۵۰ گرم
سیر داغ۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۴ قاشق غذاخوری
نعناع داغ۲ قاشق غذاخوری
کشکبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است برای گرفتن نفخ نخود و لوبیا ، آنها را از شب قبل در آب بخیسانیم تا هم راحت تر پخته شوند هم باعث نفخ نشوند. گندم را به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. نخود و لوبیا را هم به همراه چند لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا حبوبات به خوبی بپزند. در همین حین سبزی آشی را خرد می کنیم و پس از نرم شدن حبوبات سبزی را به قابلمه اضافه می کنیم. در همین مرحله ۲ قاشق غذاخوری پیاز را به همراه ۱ قاشق غذاخوری سیر داغ به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه تمام مواد آش را داخل قابلمه ریختیم نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه آش آماده شد می توانیم مقداری کشک به آن اضافه کنیم و با آش مخلوط کنیم. در پایان آش را با کشک ، نعناع داغ ، پیاز داغ و سیر داغ تزیین می کنیم.

نکات تهیه آش گندم

سبزی آش گندم

برای آش گندم می توانیم از سبزی متداول که برای تمام آش ها مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده کنیم. این سبزی شامل سبزیجاتی مثل تره ، گشنیز ، جعفری و اسفناج می شود. در صورت تمایل می توانید برگ چغندر هم به این سبزی اضافه کنید.