طرز تهیه حریره بادام

حریره بادام نوزاد , طرز تهیه حریره بادام , دستور پخت حریره بادام , pvdvi fhnhl

حریره بادام یکی از مقوی ترین غذاهای کمکی برای نوزادن و کودکان است. متخصصین تغذیه بر این باور هستند که حریره بادام می تواند علاوه بر کودکان برای افراد مسن هم مفید است زیرا این غذا بسیار زود هضم است و میتواند برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان و نرمی استخوان مفید باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید مقدار کمی حریره بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حریره بادام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حریره بادام
بادام۳ عدد
آرد برنج۱ قاشق سوپخوری
شیر½ لیوان
شکر۱ قاشق چایخوری
آببه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

بادام ها را به همراه نصف لیوان آب در یک کاسه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه آب جوش آمد ۳۰ ثانیه صبر می کنیم و کاسه را از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله بادام ها را با آب سرد آبکشی می کنیم.

در ادامه پوست بادام ها را جدا می کنیم و به همراه شکر و ۶ قاشق غذاخوری آب داخل مخلوط کن می ریزیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و مایعی شبیه به شیر به دست بیاید. حالا این مخلوط را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم. در این مرحله حدود ۱۵ دقیقه مخلوط بادام ، شیر و آب را روی حرارت هم می زنیم. در همین حین آرد برنج را در شیر حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. مواد را باید اینقدر هم بزنیم تا غلظتش شبیه به ماست شود.

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم حریره بادام کمی سرد شود ، سپس سرو می کنیم. در صورتی که تمام حریره بادام مصرف نشد و مقداری از آن باقی ماند می توانیم تا دو روز آنرا در یخچال نگهداری کنیم.