بیوگرافی شقایق دهقان

شقایق دهقان,بیوگرافی شقایق دهقان,زندگینامه شقایق دهقان

معرفی کوتاه شقایق دهقان
نام اصلیشقایق
نام خانوادگیدهقان
تاریخ تولد۱۳۵۷/۱۲/۴
محل تولدلان گسین آلمان
تحصیلاتدیپلم

arhdr nirhk,شقایق دهقان و پسرش نویان,شقایق دهقان و همسرش

شقایق دهقان در کنار همسر و فرزندش

بیوگرافی و زندگینامه

شقایق دهقان متولد چهارم اسفند ماه ۱۳۵۷ در شهر لان گسین آلمان است. دلیل اینکه او در آلمان متولد شده است این بوده که پدرش در آلمان دانشجو بوده است که تقریبا ۳ ماه بعد از تولد شقایق تحصیلاتش به پایان می رسد و به ایران باز می گردند.

بعد از بازگشت به ایران به دلیل شغل پدرش ۶ سال را در شهرهای شمالی کشور ساکن بودند و پس از آن به تهران نقل مکان می کنند. او کار هنری را از سن ۱۸ سالگی در تابستان ۱۳۷۴ با کلاس های عروسک گردانی آغاز کرده است.

از طریق یکی از معلمانش به یک تئاتر عروسکی معرفی می شود و این شروع کار حرفه ای او می شود. بعد از این کار از طریق یکی از همکارانش به گلچهره سجادیه معرفی می شود و با او یک تئاتر جدی را تجربه می کند.

البته در همان زمان نویسندگی کارهای کودک را هم انجام می داده است. نکته جالب در بیوگرافی شقایق دهقان این است که در ابتدا با کار کودک وارد تلویزیون شد و بعد از آن در دو فیلم سینمایی بازی کرد و مجددا به تلویزیون بازگشت.

Shaghayegh Dehghan,شقایق دهقان و شوهرش,محراب قاسم خانی شوهر شقایق دهقان

شقایق دهقان و همسرش محراب قاسم خانی

آشنایی و ازدواج

شقایق دهقان و محراب قاسم خانی قبل از مجموعه پاورچین در شبکه جام به جم به واسطه یک کار مشترک با هم آشنا شده بودنداما هیچ صمیمیتی بین شان نبوده است و فقط به عنوان نویسنده با هم همکاری می کردند.

با شروع همکاری مجدد در سریال پاورچین به کارگردانی مهران مدیری این آشنایی بیشتر می شود . در این سریال شقایق دهقان بازیگر بوده و محراب قاسم خانی به عنوان نویسنده کار می کرده که با پیشنهاد محراب قاسم خانی ، شقایق دهقان هم در نویسندگی کمک می کرده است.

این کار باعث صمیمیت و آشنایی بیشتر این زوج هنرمند می شود و پس از اینکه متوجه می شوند اشتراکات زیادی با هم دارند ازدواج می کنند. این دو در سال ۱۳۸۳ با هم ازدواج کردند و حاصل ازدواجشان یه پسر است به نام نویان قاسم خانی.