طرز تهیه جوجه چینی

جوجه چینی , طرز تهیه جوجه چینی , دستور پخت جوجه چینی با سس تار تار

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه چینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم جوجه چینی
سینه مرغ۲ عدد
ماءالشعیر کلاسیک۱ لیوان
پیاز۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
شیر½ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد گندمبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه سس جوجه چینی ابتدا شیر را روی حرارت قرار می دهیم تا ولرم شود ، سپس خمیر مایه فوری را به شیر ولرم اضافه می کنیم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و سفیده های تخم مرغ را به اندازه ای با همزن می زنیم که کف کند.

توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که وقتی کاسه حاوی سفیدها را بر گرداندیم ، سفیده از کاسه نریزد. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر کلاسیک به سفیده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه تخم مرغ و ماءالشعیر یکدست شدند ، مخلوط شیر و مایه خمیر و بکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعدی کم کم آرد گندم را اضافه می کنیم. باید به حدی آرد به مواد اضافه کنیم که غلظت سس به اندازه ماست باشد.

در پایان پس از اینکه سس جوجه چینی آماده شد کمی نمک و فلفل سیاه به آن می زنیم و برای مدت حداقل یک ساعت آنرا در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به صورت یک اندازه به شکل رشته هایی به عرض ۱ تا ۲ سانتی متر و طول ۳ تا ۴ سانتی متر برش می زنیم.

برای طعم دار کردن گوشت مرغ آنرا درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس پیاز را خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش ، نمک ، فلفل سیاه و کمی روغن مایع به گوشت مرغ اضافه می کنیم. مواد را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از اینکه سس حدود ۱ ساعت در یخچال ماند ، آنرا از یخچال خارج می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم ، تکه های مرغ را در سس می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید کم باشد تا جوجه ها مغز پخت شوند.

در پایان جوجه ها را پس از سرخ شدن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. در کنار جوجه چینی می توانیم مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم درست کنیم.