طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو , طرز تهیه سالاد میگو , دستور سالاد میگو , shghn ld

سالاد میگو به عنوان یکی از سالادهای خاص و لاکچری محسوب می شود که می توانید برای مهمانی های خاص خود از آن استفاده کنید. این سالاد خوشمزه با نام سالاد میگو و سبزیجات هم شناخته می شود. در این آموزش کامل ترین دستور طرز تهیه سالاد میگو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد میگو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سس سالاد میگو
سرکه سفید½ پیمانه
روغن زیتون بکر½ پیمانه
سس خردل۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

طرز تهیه سس سالاد میگو

برای تهیه سس سالاد میگو ابتدا سرکه سفید را مخلوط کن یا میکسر می ریزیم ، سپس سس خردل را به سرکه سفید اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان روغن زیتون را اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن روغن زیتون بکر میکس کردن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا سس سالاد کاملا یکدست شود. سس را پس از اینکه آماده شد در یخچال قرار می دهیم و به سراغ تهیه سالاد می رویم.

مواد لازم سالاد میگو
میگو۸ عدد
کاهو۴ برگ
گوجه گیلاسی۸ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
لیمو ترش۱ عدد
پیازچه۲ عدد
کلم قرمز۲ برگ بزرگ
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و می شوییم. در مرحله بعد میگوها را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه می کنیم. آب لیمو ترش را می گیریم و به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید ، حدود ۵ دقیقه برای پختن میگوها کافی است. پس از گذشت ۵ دقیقه میگوها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شوند. یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم.

کاهو و کلم قرمز را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. برای زیبایی بیشتر سالاد ، پیازچه را به صورت مورب برش می زنیم.

در ادامه میگو ها را به همراه گوجه گیلاسی و ذرت به مواد دیگر سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله سس سالاد را اضافه می کنیم و سالاد را برای مدت حداقل ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خنک شود ، سپس سرو می کنیم.

نکات تهیه سالاد میگو

مواد مختلف

به این نکته توجه داشته باشید که در این سالاد می توانید از سبزیجات متنوعی استفاده کنید و هر کدام از مواد که باب میل تان نیست را می توانید با مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا می توانید به جای کلم قرمز از کلم سفید یا کلم بروکلی استفاده کنید.