طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه , طرز تهیه اکبر جوجه , دستور پخت اکبر جوجه , akbar joojeh

اکبر جوجه یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه شهر گلوگاه از شهرهای استان مازندران است. به دلیل اینکه این غذا طعم بسیار خوبی دارد در تمام کشورمان فراگیر شده است. در این آموزش می توانید با دستور پخت اکبر جوجه اصل آشنا شوید. البته اگر می خواهید بهترین نوع این غذا را میل کنید به شعبه اصلی اکبر جوجه در شهرستان گلوگاه مراجعه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر اکبر جوجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه اکبر جوجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم اکبر جوجه
مرغ کوچک۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لیمو ترش۳ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
رب انار۱ پیمانه
روغن مایع۱ لیوان
زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

دستور پخت و طرز تهیه

در رستوران های اکبر جوجه برای تهیه این غذا از جوجه های حدودا یک ماهه استفاده می شود. اگر نتوانستید جوجه پیدا کنید می توانید از یک مرغ کوچک استفاده کنید. ابتدا باید مرغ را مزه دار کنیم برای این منظور مرغ را خوب می شوییم.

و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. آب ۲ لیمو ترش را می گیریم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ اضافه می کنیم. توجه داشته باشید باید تمام نقاط بدن مرغ را با آب لیمو ترش آغشته کنید تا بعد از آماده شدن غذا نتیجه مطلوبی بگیرید.

پس از اینکه مرغ را طعم دار کردیم یک سلفون روی ظرف حاوی مرغ می کشیم و آنرا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ بخوبی طعم دار شود. پس از گذشت این زمان مرغ را از وسط نصف می کنیم و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.

۱ لیوان آب گرم به همراه ۱ لیوان روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت را زیاد می کنیم تا آب و روغن به جوش بیایند ، سپس حرارت را ملایم می کنیم تا مرغ به آرامی سرخ شود و تغییر رنگ بدهد. در مرحله بعد کره را اضافه می کنیم.

کره باعث می شود اکبرجوجه ما در پایان پخت طعم بهتری داشته باشد. در مرحله بعدی پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس آب لیمو ترش باقیمانده را می گیریم و به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم.

حدودا ۱ تا ۲ ساعت برای پخت اکبر جوجه زمان نیاز است. در میانه پخت غذا مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه می کنیم و جوجه ها را در قابلمه می چرخانیم تا هر دو سمت شان کاملا سرخ و طلایی رنگ شود.

در این مرحله باید سس اکبر جوجه را آماده کنیم. برای این منظور رب انار را با کمی کره یا روغن تفت می دهیم تا غلظتش کم شود و نرم شود. پس از آماده شدن اکبر جوجه ، آنرا به همراه سس رب انار و پلو زعفرانی سرو می کنیم.