خواص موز

دوشنبه 15 آبان 1396
18:30
ادمین

خواص موز

خواص موز,khavas moz,مضرات موز,o,hw l,c

موز

همه چیز در مورد موز

موز یک میوه فوق العاده پر انرژی و گرم است که ارزش غذایی آن می تواند با گوشت برابری کند. البته موز فاقد چربی است و کلسیم آن کم است. زادگاه اصلی این میوه مناطق گرمسیری مانند مالزی و استرالیا است.

امروزه این میوه بسیار فراگیر شده است و در تمام نقاط گرمسیر که رطوبت کافی دارند کشت می شود. این میوه در ایران فقط در بلوچستان کاشته می شود. موزی که روی درخت رسیده شده باشد بسیار مقوی است.

خواص موز

درمان ضعف بدن

یکی از خواص موز این است که بسیار خون ساز است. به همین دلیل که این میوه خون ساز است مصرف آن برای اشخاص لاغر و کسانی که کم خونی دارند ضروری است. برای درمان ضعف بدن موز را به همراه عسل مصرف نمایید تا تاثیر بیشتری بگذارد.

تقویت استخوان ها

موز می تواند به رشد و سلامت استخوان های شما کمک کند. پتاسیم موجود در موز از خارج شدن کلسیم موجود در بدن از طریق ادرار جلوگیری می کند و این امر باعث می شود استخوان های سالم تری داشته باشید. توجه داشته باشید که مصرف نمک به صورت افراطی باعث خارج شدن کلسیم از طریق ادرار می شود.

تقویت اعصاب

یکی از فواید موز این است که می تواند در سیستم عصبی شما تعادل برقرار کند. یکی از پروتئین های موجود در موز تریپتوفان است که بعد از مصرف در بدن به سروتونین تبدیل می شود که این امر باعث احساسی خوشایند و آرامش در فرد می شود.

کاهش فشار خون

تحقیقات نشان داده است که موز برای کاهش خون هم مفید است. موز حاوی مقادیر غنی از پتاسیم است و برعکس سدیم کمی دارد که این میوه را برای افرادی که فشار خون بالا دارند مناسب می سازد. پتاسیم موجود در موز می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

کمک به ترک سیگار

یکی دیگر از خواص فراوان موز این است که می تواند به فردی که می خواهد سیگار را ترک کند کمک کند. موز حاوی ویتامین B6 ، B12 ، منیزیم و پتاسیم است که این مواد می توانند اثرات ترک کردن نیکوتین موجود در سیگار را کاهش دهند و فرد راحت تر سیگار را کنار بگذارد.

زیان های موز

ورم زبان و جوش زدن

برخی افراد به موز حساسیت دارند و بعد از مصرف آن ممکن است زبانشان ورم کند و یا اینکه روی زبانشان جوش بزند. برای رفع این مشکل کسانی که این مشکل را دارند باید بعد از مصرف موز کمی آبلیمو در دهانشان بریزند و مزمزه کنند.

ایجاد نفخ

یکی از زیان های موز در مصرف افراطی ایجاد نفخ است. مصرف زیاد موز در افرادی که مزاج سرد هستند می تواند باعث نفخ شدید شود. البته یک راه هم برای رفع این مشکل وجود دارد. برای رفع این مشکل مقدار کمی نمک بخورید.



[ بازدید : 143 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]