طرز تهیه نان همبرگر

نان همبرگر , طرز تهیه نان همبرگر , دستور پخت نان همبرگر , khk ilfv v

نان همبرگر همانطوری که از نامش پیداست نانی است که برای ساندویچ های برگر استفاده می شود. در حال حاضر دسته بندی ساندویچ های برگر خیلی گسترده شده است و هر کسی می تواند یک نوع برگر مخصوص خودش را تهیه کند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۱۰ نفر نان همبرگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه نان همبرگر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم نان همبرگر
آرد سفید۳٫۵ پیمانه
پودر خمیر مایه۲٫۲۵ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
کره۳ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
آب گرم۱ پیمانه
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

در ابتدای کار برای عمل آوردن خمیر مایه ، آنرا به همراه ½ پیمانه آرد و آب گرم داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم و در یک جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. حدود ۱۵ دقیقه زمان برای عمل آمدن و کف کردن کردن خمیر مایه کافی است.

در مرحله بعد کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا آب شود ، سپس آنرا به همراه ۱ عدد تخم مرغ ، شکر و نمک به خمیر مایه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. در این مرحله ۳ پیمانه آرد باقیمانده را به ظرف خمیر مایه اضافه می کنیم.

و با مخلوط کن خمیر را خوب هم می زنیم تا یکدست شود و حالت کشداری پیدا کند. یک ظرف مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم ، سپس خمیر را مانند یک چانه بزرگ جمع می کنیم و در ظرف چرب شده به مدت ۲ ساعت قرار می دهیم تا خمیر ور بیاید.

بهتر است خمیر را در جایی گرم قرار دهیم تا زودتر ور بیاید. پس از اینکه خمیر ور آمد آنرا به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک کاغذ روغنی کف سینی فر قرار می دهیم و ۱۰ تکه خمیر را به صورت چانه شکل می دهیم و روی سینی فر می چینیم.

۱ ساعت صبر می کنیم تا چانه ها ور بیایند و حجمشان بیشتر شود. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا تخم مرغ باقیمانده را در یک کاسه کوچک می شکنیم و با قلمو روی چانه ها تخم مرغ می مالیم.

پس از مالیدن تخم مرغ کمی کنجد هم روی چانه می پاشیم. پس از اینکه تمام چانه ها را آماده کردیم ، سینی را برای مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا روی نان ها طلایی شود ، سپس از فر خارج می کنیم و پس از سرد شدن نان ها را جمع می کنیم.

همچنین ببینید : همبرگر خانگیچیزبرگرسوسیس بندریکباب ترکی مرغ