طرز تهیه استانبولی پلو

دوشنبه 23 بهمن 1396
15:09
ادمین

طرز تهیه استانبولی پلو

استانبولی پلو,طرز تهیه استانبولی پلو,دستور پخت استانبولی پلو

استانبولی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است. استانبولی را می توانیم با مواد متفاوتی تهیه کنیم. استانبولی با مرغ ، استانبولی با گوشت چرخ کرده و استانبولی با لوبیا سبز از معروف ترین انواع استانبولی هستند. در این آموزش ما غذا را با مرغ تهیه کرده ایم در صورت تمایل می توانید به جای گوشت مرغ از ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر استانبولی پلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه استانبولی پلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم استانبولی پلو
برنج۳ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
سینه مرغ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۱ عدد
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را کمی می خیسانیم ، سپس یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری نمک داخل آب می ریزیم سپس برنج را داخل قابلمه می ریزیم. سیب زمینی را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا نیم پز شود.

گوشت مرغ را به همراه مقداری آب و زردچوبه داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا مرغ تقریبا بپزد. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس گوشت مرغ را از استخوان جدا و خرد می کنیم.

گوشت مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و کمی مواد را تفت می دهیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و مرغ اضافه می کنیم. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا آب اضافه آن تبخیر شود.

در پایان سیب زمینی سرخ شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به سس استانبولی اضافه می کنیم و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم. زمانی که آب برنج به جوش آمد سس را به قابلمه برنج اضافه می کنیم و با برنج مخلوط می کنیم.

پس از اینکه آب موجود در قابلمه کاملا تبخیر شد کمی آب و روغن به برنج می دهیم و درب قابلمه یک دم کنی قرار می دهیم تا برنج دم بکشد. پس از آماده شدن استانبولی پلو آنرا به همراه ترشی گل کلم یا سالاد شیرازی سرو می کنیم.

زرشک پلو با مرغ,طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,دستور پخت زرشک پلو با مرغ


[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]