طرز تهیه زیتون پرورده

دوشنبه 16 بهمن 1396
15:34
ادمین

طرز تهیه زیتون پرورده

زیتون پرورده,طرز تهیه زیتون پرورده,دستور زیتون پرورده

زیتون پرورده یکی از چاشنی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که مانند چاشنی هایی مثل ترشی در کنار غذاهای اصلی سرو می شود. زیتون پرورده اصل متعلق به شهرهای شمال کشور مانند گیلان و رودبار است. در این آموزش کامل ترین و بهترین روش طرز تهیه زیتون پرورده را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری زیتون پرورده به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه زیتون پرورده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم زیتون پرورده
زیتون بدون هسته۵۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
رب انار۲ پیمانه
پودر نعناع۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده۲ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

در صورتی که زیتونی که تهیه کرده اید شور یا ترش بود بهتر است آنرا حدود ۱ ساعت درون آب بخیسانید. ( اگر بیش از حد در آب بماند طعم اصلی اش را از دست می دهد ) پس از خیساندن زیتون ، آنرا آبکشی کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

در مرحله بعد رب انار را به همراه آبلیمو به زیتون ها اضافه می کنیم و به خوبی با زیتونها مخلوط می کنیم. گردو را دو بار چرخ می کنیم سپس به زیتون اضافه می کنیم و پس از آن نعناع خشک ، آویشن خشک ، روغن زیتون و دانه انار را اضافه می کنیم.

مواد را باید خیلی خوب مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند سپس به همراه غذا های اصلی سرو می کنیم. اگر بخواهیم رنگ زیتون پرورده روشن تر شود از گردوی بیشتری باید استفاد کنیم.

ترشی گل کلم,طرز تهیه ترشی گل کلم,دستور ترشی گل کلم


[ بازدید : 168 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]