طرز تهیه شیرینی لگیمات

پنجشنبه 5 بهمن 1396
19:40
ادمین

طرز تهیه شیرینی لگیمات

لگیمات,شیرینی لگیمات,طرز تهیه شیرینی لگیمات,دستور پخت شیرینی لگیمات

شیرینی لگیمات یک نوع شیرینی سنتی ایرانی است که معروف ترین نوع آن در شهرهای جنوب کشور ( بوشهر ) تهیه می شود. این شیرینی به دلیل اینکه از شیره خرما تهیه می شود بسیار سالم و مقوی است و مخصوصا برای کودکان که در سن رشد هستند مفید می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۸ نفر شیرینی لگیمات تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه شیرینی لگیمات در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لگیمات
آرد سفید۲ پیمانه
مایه خمیر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شیره خرما۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پودر مایه خمیر را با آرد سفید در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم سپس کم کم آب را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد. حالا باید خمیر را کنار بگذاریم تا خمیر استراحت کند و وَر بیاید.

برای این منظور یک پلاستیک یا پارچه تمیز روی کاسه می کشیم و کاسه را برای مدت ۲ الی ۳ ساعت در جایی گرم ( کنار شوفاژ یا بخاری ) قرار می دهیم تا خمیر آماده شود. در مرحله بعد تخم مرغ را به همراه نشاسته خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه خمیر آماده شد مخلوط تخم مرغ و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا به اصطلاح خمیر لطیفی به دست بیاید. یک ظرف گود مثل شیرداغ کن روی حرارت قرار می دهیم و روغن مایع را داخلش می ریزیم.

خمیر را در قیف می ریزم و به صورت گرد در روغن داغ می اندازیم تا طلایی رنگ شود. به این ترتیب تمام خمیر را سرخ می کنیم. در مرحله بعد شیره خرما را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

پس از اینکه لگیمات را از روغن خارج کردیم بلافاصله در شیره خرما می اندازیم تا شیره خرما را جذب کند ، سپس در یک توری می ریزیم تا روغن و شیره اضافه لگیمات خارج شود. به همین ترتیب تمام شیرینی ها را آماده می کنیم.

شیرینی لطیفه,طرز تهیه شیرینی لطیفه,دستور پخت شیرینی لطیفه


[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]