طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

چهارشنبه 4 بهمن 1396
19:49
ادمین

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی خام,طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام,دستور پخت کوکو سیب زمینی خام

کوکو سیب زمینی انواع مختلفی دارد که کوکو سیب زمینی خام یکی از انواع پر طرفدار آن است که به دلیل اینکه سیب زمینی این کوکو را قبل از سرخ کردن آبپز نمی کنند به کوکوی سیب زمینی خام شهرت یافته است. برای خوشمزگی این نوع کوکو می توان از سبزیجات معطر و کوهی نیز استفاده کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی خام تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی خام
سیب زمینی۴ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می کنیم. نکته مهم در این مرحله این است که بعد از رنده کردن سیب زمینی ها آب موجود در آن را بگیرید زیرا آب موجود در سیب زمینی باعث می شود که کوکو باز شود.

حالا پیاز را هم به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. در این مرحله پیاز آب گرفته را با سیب زمینی آب گرفته مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد سیب زمینی و پیاز رنده شده را در یک کاسه می ریزیم.

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل و زردچوبه به مخلوط سیب زمینی و پیاز اضافه می کنیم. در مرحله بعد آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم تا آرد در مایه کوکو گلوله نشود ، سپس مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا مایه کوکو آماده است و باید آنرا سرخ کنیم. برای این منظور مقداری روغن در یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. حالا مقداری از مایه کوکو را با قاشق بر می داریم و داخل روغن داغ قرار میدهیم.

سریعا با قاشق به کوکو شکل میدهیم و اطرافش را صاف می کنیم. البته در صورت تمایل می توانید کل مایه کوکو را مانند کوکو سبزی به صورت یک جا در تابه بریزید و سرخ کنید. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام مایه را سرخ می کنیم و برای اینکه روغن اضافی کوکوها خارج شود می توانیم از یک توری فلزی استفاده کنیم. چون روغن اضافه باعث نرم شدن کوکو می شود و کوکو سیب زمینی خام باید حالت خشک داشه باشد.

نکته دیگر برای خوشمزه تر شدن و زیباتر شدن کوکوی سیب زمینی خام این است که می توانید مقداری سبزیجات معطر مانند جعفری ، گشنیز یا حتی سبزیجات محلی و کوهی به صورت ساطوری خرد کنید و در مرحله اول به مایه کوکو اضافه کنید.

کوکو لوبیا سبز,کوکوی لوبیا سبز,طرز تهیه کوکو لوبیا سبز,دستور پخت کوکو لوبیا سبز


[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]