طرز تهیه چلو گوشت

يکشنبه 24 دی 1396
15:43
ادمین

طرز تهیه چلو گوشت

چلو گوشت,چلو گردن,chelo gardan,طرز تهیه چلو گوشت,دستور پخت چلو گوشت, ]g, 'vnk

چلو گوشت یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است. این غذا یکی از غذاهای اصیل و قدمت دار کشورمان است که با گوشت گردن ، ماهیچه و … تهیه می شود و بیشتر در مراسم های مهم و رسمی سرو می شود. در این آموزش بهترین روش پخت چلوگوشت را برای شما آماده کرده ایم. چلو گوشت با روش های مختلفی طبخ می شود که بهترین انواع آن عبارتند از چلوگوشت پسران کریم و چلوگوشت مجلسی . با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر چلو گوشت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه چلو گوشت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم چلوگوشت
گوشت گردن گوسفندی۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ عدد
برگ بو۴ عدد
زعفران۶ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز نرم شود. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا زردچوبه کاملا به خورد پیاز برود.

در این مرحله ۴ قاشق غذاخوری زعفران را روی گوشت گردن می ریزیم و با قلمو خوب زعفران را به تمام نقاط گوشت می رسانیم. بعد از زعفران کمی فلفل سیاه هم روی گوشت می پاشیم و گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم.

گوشت را خوب تفت می دهیم تا به همراه پیاز کاملا سرخ شود. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شود. پس از اینکار ۸ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت به آرامی بپزد. حالا سیر را به همراه چوب دارچین و برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم. حدودا ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز است تا غذا به خوبی جا بیفند.

تقریبا در میانه پخت غذا مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که نمک را مستقیما روی گوشت نریزید و درون آب موجود درون قابلمه بریزید تا باعث سفت شدن و دیر پز شدن گوشت نشود. ۳۰ دقیقه مانده به پایان پخت ۲ قاشق غذاخوری زعفران به قابلمه اضافه می کنیم.

زمانی که فقط به اندازه ۱ لیوان آب درون قابلمه باقی ماند و گوشت کاملا پخته شد سیر ، برگ بو و چوب دارچین را از قابلمه خارجی می کنیم و آب موجود در قابلمه را صاف می کنیم و در کنار گوشت به همراه چلو زعفرانی سرو می کنیم.

چلو گوشت,طرز تهیه چلو گوشت,دستور پخت چلو گوشت

طرز تهیه پلو زعفرانی

چلو گوشت,طرز تهیه چلو گوشت,دستور پخت چلو گوشت


[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]