طرز تهیه بادمجان شکم پر

شنبه 23 دی 1396
18:09
ادمین

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر, bademjan shekam por ,طرز تهیه بادمجان شکم پر,دستور پخت بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ترکیه ای است که با بادمجان و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. اگر به غذاهایی مثل رولت بادمجان و میرزا قاسمی که با بادمجان تهیه می شود علاقمند هستید توصیه می کنیم حتما بادمجان شکم پر را هم امتحان کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر بادمجان شکم پر تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه بادمجان شکم پر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بادمجان شکم پر
بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
سبزی خشک۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای شروع پوست بادمجان ها را می گیریم و با کارد یک برش طولی نسبتا عمیق در وسط بادمجان ها ایجاد می کنیم. توجه داشته باشید که این برش به این دلیل ایجاد می شود که مواد را پس از سرخ کردن بادمجان در آن بگذاریم.

در این مرحله مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم و آنها را برای ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا علاوه بر از بین رفتن تلخی بادمجان ها آب اضافی موجود در بادمجان ها هم خارج شود و در زمان سرخ کردن روغن کمتری جذب کنند.

حالا به سراغ تهیه مایه داخل بادمجان ها می رویم. برای این منظور پیاز ها را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه مناسب با مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شوند. پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود و طعم خامی نداشته باشد. پس از اینکار نیمی از مخلوط پیاز و رب گوجه فرنگی را برای تهیه سس مخصوص بادمجان شکم پر بر می داریم.

گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و با رب گوجه فرنگی و پیاز مخلوط شود. در این مرحله نیمی از سبزی خشک را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم.

برای سبزی خشک می توانید از سبزیجات معطری مثل جعفری ، گشنیز ، ترخون و … استفاده نمایید. پس از آماده شدن مایه آنرا کنار می گذاریم. برای تهیه سس ابتدا گوجه فرنگی ها را با رنده ریز رنده می کنیم تا شبیه به پوره گوجه فرنگی شوند.

پوره گوجه فرنگی را به همراه نصف لیوان آب داغ داخل یک قابلمه می ریزیم و نصف مخلوط پیاز و رب گوجه فرنگی را که در مرحله قبل کنار گذاشته بودیم به قابلمه اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه آب موجود در قابلمه به جوش آمد مقداری نمک ، فلفل سیاه و باقیمانده سبزی خشک را به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که قابلمه ۲ دقیقه دیگر روی حرارت باشد سپس آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در این مرحله پس از آبکشی بادمجان ها ، آنها را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و در مقداری روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم داخلشان را با مایه گوشت چرخ کرده پر می کنیم و در قابلمه سس می چینیم.

قابلمه سس را روی حرات می گذاریم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا آب سس تبخیر شود و مواد به خورد بادمجان ها برود و طعم دارشان کند. پس از اینکه آب سس کاملا تبخیر شد غذا آماده است که می توانیم با نان یا برنج سرو کنیم.

خورش بادمجان,خورشت بادمجان,طرز تهیه خورش بادمجان,دستور پخت خورش بادمجان


[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وب تفریحی دورهمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]